مغز کله آخرین ترانه انتشار سرگرمی افشین یداللهی

مغز کله: آخرین ترانه انتشار سرگرمی افشین یداللهی سرگرمی هزار و یک شب عاشقانه ها

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی میثاق را بشکنید , حمایت زیباکلام از شهردار شدن محسن‌هاشمی

    می‌توان جهت شهردار شدن هاشمی نظرسنجی کرد | هشدار راجع به تکرار اتفاقات شورای اول 

    میثاق را بشکنید , حمایت زیباکلام از شهردار شدن محسن‌هاشمی

    حمایت زیباکلام از شهردار شدن محسن هاشمی؛میثاق را بشکنید

    عبارات مهم : ایران

    می توان جهت شهردار شدن هاشمی نظرسنجی کرد | هشدار راجع به تکرار اتفاقات شورای اول

    صادق زیباکلام می گوید: با عملکردی که آقای عارف در این مدت دو سال و اندی در مجلس داشتند کم نیستند اصلاح طلبانی که با شهردار شدن او موافق نباشند و فکر کنند که شکوری راد خواسته جلوی شهردار شدن هاشمی را بگیرد که عارف را بعنوان گزینه مطرح می کند. وگرنه خود شکوری راد هم دلش از عملکرد عارف در مجلس خون است.

    میثاق را بشکنید , حمایت زیباکلام از شهردار شدن محسن‌هاشمی

    گزینش شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران همچنان دستورکار مهم این روزهای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، بعد از گزینش 28 گزینه مدنظر شهرداری، حالا چند روزی است که اعضا بر سر 7 گزینه در حال مشورت هستند. ولی آنچه که باز هم در میان این اسامی مشهود بوده عدم حضور محسن هاشمی رییس فعلی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در لیست کاندیداها است.

    مردی که اگرچه بسیاری او را مدیر لایقی جهت تصدی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران می دانند ولی با این حال از نگاه بعضی تحلیل گران بازهم قربانی تصمیم گیری های بعضی اشخاص صاحب نفوذ در جریان اصلاحات شده است هست. آیا این واکنش‌ها ادامه همان کینه ای است که اصلاح طلبان نسبت به آیت الله هاشمی در دهه هفتاد داشته اند؟

    می‌توان جهت شهردار شدن هاشمی نظرسنجی کرد | هشدار راجع به تکرار اتفاقات شورای اول 

    صادق زیباکلام هرچند بغض و کینه اصلاح طلبان نسبت به خاندان هاشمی را رد نمی کند ولی در عین حال به آنان حق می دهد که دلواپس خروج یک اصلاح طلب و آمدن یک اصولگرا جایگزین او باشند.

    این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، البته به هیچ عنوان از گزینه حزب اتحاد ملت به رهبری شکوری راد جهت تصدی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رضایت ندارد. محمدرضا عارف که مورد حمایت اصلاح طلبان نزدیک به حزب اتحاد ملت قرار گرفته، به اعتقاد زیباکلام تنها به منظور از میدان بدر کردن محسن هاشمی است وگرنه رییس حزب اتحاد ملت خود بخوبی می داند که رییس فراکسیون امید نخواهد توانست در شهرداری کاری از پیش ببرد.

    مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

    آقای زیباکلام! با وجود اینکه محسن هاشمی از سوی بسیاری از اشخاص سیاسی بعنوان فردی لایق تصدی پست شهرداری تهران، نام برده می شود ولی باز هم شاهد مخالفت هایی جهت گزینش او هستیم و نام او در لیست قرار نگرفته هست، نگاه شما به این عنوان چیست؟

    میثاق را بشکنید , حمایت زیباکلام از شهردار شدن محسن‌هاشمی

    دو علت و یا بهتر بگوییم توجیه جهت اینکه اکثریت اصلاح طلبان در شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اقبالی نسبت به شهردار شدن آقای محسن هاشمی نشان نمی دهند و ترجیح می دهند که شهردار فرد دیگری باشد وجود دارد. یک علت آن به بغض و کینه تاریخی باز می گردد که اصلاح طلبان بخصوص اصلاح طلبان تندروتر و رادیکال از جمله رهبری حزب اتحاد ملت، که ظاهرا نفوذ خیلی زیادی در شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دارد، نسبت به آیت الله هاشمی داشته اند. بغض و کینه تاریخی که 20 سال پیش در دوران دوم خرداد و بخصوص دولت اول سیدمحمد خاتمی، نسبت به هاشمی وجود داشت الان هم همچنان ادامه یافته و به خاندان ایشان رسیده هست. بنابراین علت اینکه چرا، اصلاح طلبان از شهردار شدن محسن هاشمی حمایت نمی کنند به واسطه همین است.

    اما استدلال و نگاه دیگری هم وجود داشته که به وسیله خود حزب اتحاد مطرح می شود. آنها می گویند درست است که در مقطعی بعضی تندروی ها و کج روی ها نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفته، حالا جهت 20 سال پیش یا جهت انتخابات مجلس ششم سال 78 بوده ولی بعضا این اختلافات از بین می رود و اصلاح طلبان و مرحوم هاشمی رفسنجانی خیلی بهم نزدیک می شوند. آنها می گویند اصلا و ابدا ما بغض و کینه ای نه نسبت به خود مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و نه نسبت به فرزند ایشان نداریم.

    می‌توان جهت شهردار شدن هاشمی نظرسنجی کرد | هشدار راجع به تکرار اتفاقات شورای اول 

    پس علت این مخالت ها با شهردار شدن هاشمی چیست؟

    اگر این پرسش را از آن ها بپرسید در جواب به شما این را می گویند که هاشمی به عنوان رییس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران یک نقش بسیار محوری و کلیدی داشته و به نوعی عمود خیمه شورای شهر محسوب می شود. اگر ایشان از شورای شهر بیرون بیاید و شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران شود جدای از اینکه جای ایشان یک آدم اصلاح طلب به شورا نمی آید و یک اصولگرا وارد می شود و توازن اصلاح طلبان در شورا خدشه دار می شود یک اتفاق بسیار مهمتری می افتد.

    در واقع آن انسجام و هماهنگی و یکپارچگی را که محسن هاشمی و ریاستش بر شورا توانسته بوجود بیاورد، بهم می ریزد. در این حالت ما وضعیتی را پیدا می کنیم که در شورای اول در دوران خاتمی، پیدا شد. به این معنا که عبدالله نوری که نقش محوری در این شورا داشت جهت شرکت در انتخابات مجلس ششم نام نویسی می کند و از شورا بیرون می رود. بعد از این اقدام پرونده ایشان در مورد روزنامه خرداد پیش آمد و جایگزین مجلس سر از زندان درآورد و آن چیزهایی که اصلاح طلبان می خواستند، تحقق پیدا نکرد. و در عین حال هم با بیرون آمدن ایشان از شورا، شورا دچار پرسشها زیادی شد.

    میثاق را بشکنید , حمایت زیباکلام از شهردار شدن محسن‌هاشمی

    اختلافات زیادی به وجود آمد و کار به جایی رسید که عملا مردها اصغرزداه و عطریانفر رو در روی هم قرار گرفتند و کار به دعوا و جدال کشیده شد و عملا شورا از بین رفت. به رغم امیدها و انتظارات فراوان در نتیجه سرخوردگی بوجود آمد و مردم دیگر خیلی به انتخابات شورا توجهی نکردند و در نتیجه شهرداری به دست اصولگرایان افتاد. آنها با یک اقلیتی توانستند شورای دوم و سوم را از آن خود کرده و بعد از آن هم ریاست شهرداری را به قالیباف سپردند و حاصل آن بلاهایی بود که بر سر مدیریت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران آمد.

    فکر نمی کنید که با ادامه این اختلافات، همان اتفاقات گذشته در حال تکرار است؟

    اتفاقا اصلاح طلبان دلواپس هستند که با خروج محسن هاشمی از شورا این داستان باز هم تکرار شود. معتقدند در حال حاضر کسی نیست در شورای شهر که بتواند جای محسن هاشمی را پر کند. بعلاوه معتقدند که شورای شهر و رییس این شورا نقش خیلی مهمی دارد و بازوی نظارتی توانمندی جهت هر کسی که به عنوان شهردار گزینش شود هست. بنابراین معتقدند که به این دلایل خیلی با آمدن محسن هاشمی از شورا موافق نیستند. در عین حال حزب اتحادی ها قبول دارند که توانمندی محسن هاشمی یک سر و گردن از تمام آن 7 نفری که جهت شورا گزینش شده است اند زیاد هست. قبول دارند که هاشمی از نظر اجرایی مدیر بسیار موفقی بوده و بیش از یک دهه مدیرعامل مترو بوده و از نزدیک با شهرداری کار کرده است.

    نکته دیگری که باز هم این را اصلاح طلبان قبول دارند پاکدست بودن هاشمی هست. تندورها خیلی گشتند تا یک نقطه مبهمی- حتی سیاه هم نه- در ارتباط با او پیدا کنند و آن را علم کنند ولی چیزی پیدا نکردند. نیافتند که هاشمی خدای نکرده آغشته به مفسده ای شده است هست. این عنوان در جایی مثل شهرداری که در دوران مدیریت اصولگرایان تا آرنج در فساد غوطه ور بوده خیلی مهم هست. مهم است که شهردار فردی مانند محسن هاشمی باشد که از نظر پاک بودن و دوری از مفاسد اقتصادی مو لای درزش نمی رود. اینها را قبول دارند ولی دغدغه مهم ارزش این است که تاکنون یکپارچه عمل کردیم و بیرون آمدن هاشمی از شورای شهر آن یکپارچگی را بهم می ریزد.

    من اعتقاد دارم که باید براساس آنچه که می گویند داوری کنیم. نمی توانیم بگوییم که اینها همه بهانه است و شما بغض و کینه ای قدیمی نسبت به خاندان هاشمی دارید. من خودم بعنوان فردی که در این مشاجره بی طرف هستم، تا حدود زیادی به اصلاح طلبان حق می دهم که چنین دغدغه ای را داشته باشند. نقش محسن هاشمی جهت ثبات و درست عمل کردن شورا، خیلی مهم است.

    یعنی اینها بهانه نیست؟

    این بحثی است علیحده. ولی چیزی که من می گویم برحسب ظاهرش تا حدود زیادی درست است.

    ترس خروج از هاشمی از شورا و جایگزینی یک اصولگرا درست هست. ولی دلیلی که اصلاح طلبان مطرح می کنند در واقع این استدلال شما را کمرنگ می کند. بحث اصلاح طلبان و البته حزب اتحاد این است که هاشمی میثاق نامه را امضا کرده و نباید از شورا خارج شود. و یا اینکه او منتخب مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران است و نباید از شورا خارج شوند. این درست ولی در برابر باید دید که گزینه پیشنهادی آنان کیست. آنها عارف را گزینش کرده اند که او هم نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران و رییس فراکسیون امید مجلس هست. همین محل بحث هست. چطور در این شرایط نمی شود گفت همان عنوان کینه از خاندان هاشمی است که در اینجا پررنگ می شود؟

    اصلاح طلبان یک مجموعه یکدست نیستند. من فکر نمی کنم که عبدالله نوری نظرش با شکوری راد یکی باشد. یا رمضانزداده با شکوری راد هم نظر باشد. ایضا صورت ها و شخصیت های دیگر اصلاح طلب. من مقصودم این است که این گزینش شخصی شکوری راد است و لزوما نظر مصطفی تاج زاده، سعید حجاریان و خیلی از دیگر اصلاح طلبان نیست. اتفاقا با عملکردی که آقای عارف در این مدت دو سال و اندی در مجلس داشتند اعتقاد دارم که کم نیستند اصلاح طلبانی که با شهردار شدن او موافق نباشد و فکر می کنند که شکوری راد خواسته جلوی شهردار شدن هاشمی را بگیرند که عارف را بعنوان گزینه شهرداری مطرح می کند. وگرنه خود شکوری هم دلش از عملکرد عارف در مجلس خون است.

    قطعا عارف اگر شهردار بشوند کارنامه خیلی موفق تری از آنچه که در مجلس از ایشان دیدیم ارائه نخواهند داد و به آسانی در برابر جریان تندرو و مراکز قدرت عقب نشینی می کند. هنگامی که که دادستان به نجفی چپ نگاه کرد، او لااقل یک مختصر مقاومتی نشان داد ولی اگر دادستان چپ به عارف نگاه کنند، عارف تا یزد فرار را بر قرار ترجیح می دهد. ما این ها را ما می دانیم.

    بنابراین من قبول ندارم که عارف گزینه بهتری هست. ولی درست است که یک میثاقی انجام شده است بود که اعضای شورا از آن خارج نشوند ولی این میثاق نامه وحی منزل نیست. بزرگان اصلاح طلب می توانند دور همدیگر جمع شوند و بگویند که ما یک مساله بنام میثاق داشتیم و یک مساله جدیدی هم که نیاز به شهردار است را الان داریم. بنابراین فکر کنیم که اولویت با کدام هست. این را می شود خیلی راحت انجام داد. همان هایی که میثاق را نوشتند همان ها بیایند و به مردم توضیح دهند که ما مجبور شدیم آن پیمانی را که با شما بستیم بشکنیم. خب می توانند نظرسنجی هم انجام دهند. بگویند که آیا شما موافق حضور هاشمی در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران هستید یا نه؟

    در مورد این اختلافات بر سر گزینش شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران خودتان هم معتقدید که شبیه آنچیزی است که در شورای اول رخ داد. تبعات این کار جهت اصلاح طلبان چیست؟

    امیدوارم که این اتفاق نیفتد. ولی یک توصیه را نباید فراموش کرد و آن اینکه واقعا فضا جهت تمرین دموکراسی و کار گروهی در کشور عزیزمان ایران هیچگاه فراهم نبوده هست. تمامی امور در جامعه کشور عزیزمان ایران به علت اقتدار نهادهای حکومتی بوده که چرخیده هست. اصلاح طلبان شانس کمی را پیدا کردند که تمرین دموکراسی کنند. طبیعی است که مقدار زیادی در ابتدای کار زمین بخورد. جریان اصلاحات از مجلس ششم به این طرف بعد از قریب به دو دهه یکبار دیگر تمرین دموکراسی می کند و نباید انتظار داشت که خیلی صحیح و کامل از بعد آن بربیاید. ولی به هر حال فکر نمی کنم که ما به شرایط شورای اول باز گردیم.

    واژه های کلیدی: ایران | شهردار | شهرداری | اصلاح طلب | شورای شهر | محسن هاشمی | اصلاح طلبان | هاشمی رفسنجانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار