مغز کله آخرین ترانه انتشار سرگرمی افشین یداللهی

مغز کله: آخرین ترانه انتشار سرگرمی افشین یداللهی سرگرمی هزار و یک شب عاشقانه ها

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی نگاهی آماری به کسب و کار تولید قارچ

    شاید یکی از مهم ترین مزیت های این کسب و کار، نیاز به فضای اندک هست؛ بعضی در زیرزمین منزل پدری و بعضی با دست و پاکردن یک کارگاه کوچک 100 متری، چند طبقه قفسه ساخت

    نگاهی آماری به کسب و کار تولید قارچ

    نگاهی آماری به کسب و کار تولید قارچ

    عبارات مهم : بازار

    شاید یکی از مهم ترین مزیت های این کسب و کار، نیاز به فضای اندک هست؛ بعضی در زیرزمین منزل پدری و بعضی با دست و پاکردن یک کارگاه کوچک 100 متری، چند طبقه قفسه ساخته، محیط را عایق کرده و شروع به تولید قارچ کرده اند. خیلی تفاوتی بین شهر و دِه هم نیست. همین مزیت باعث شده است است که با وجود بعضی سختی ها و حساسیت های کار، به خصوص نوسانی بودن بازار فروش و فسادپذیر بودن محصول، بسیاری وارد این حوزه شوند تا جایی که کشور عزیزمان ایران جزو یکی از هفت کشور برتر دنیا در تولید قارچ قرار گرفته هست. البته هر کسب و کاری، ریزه کاری ها، دانش فنی و سختی های مخصوص به خودش را دارد و البته به همین نسبت سودآوری هم خواهد داشت.

    نگاهی آماری به کسب و کار تولید قارچ

    امروز در صفحه کسب و کار، ضمن توضیح بعضی کلیات راجع به فرایند تولید، اطلاعات بافایده آماری راجع به این کسب و کار را در قالب متن و نمودار ارائه خواهیم کرد که بخش مهمی از مهم ترین سوالات شما راجع به این کسب و کار را پاسخ خواهد داد. منبع داده ها و اطلاعات، علاوه بر تجربه بعضی فعالان این حوزه، طرح سرشماری از واحدهای پرورش قارچ خوراکی در کشور است که به تازگی به وسیله مرکز آمار انجام و انتشار یافته است. البته ما چندان وارد شرح فنی این کسب و کار نمی شویم. واضح است که هر متقاضی کارآفرینی در این حوزه باید با شرکت در دوره های متفاوت آموزشی موجود، تبحر کافی را کسب کند.

    تولید صدفی در برابر دکمه ای؛ 100 دربرابر صفر

    به طور کلی در کشور، دو نوع قارچ تولید می شود؛ قارچ صدفی و قارچ دکمه ای. صدفی را قارچ سنتی و دکمه ای را صنعتی هم می نامند. همان طور که از نام ها پیداست، میزان تولید نوع سنتی در سال های اخیر، به شدت افت کرده است و در سال 96، تقریبا همه تولیدکنندگان کشور، سراغ تولید قارچ صنعتی رفته اند.

    شاید یکی از مهم ترین مزیت های این کسب و کار، نیاز به فضای اندک هست؛ بعضی در زیرزمین منزل پدری و بعضی با دست و پاکردن یک کارگاه کوچک 100 متری، چند طبقه قفسه ساخت

    رشد 7برابری تولید قارچ در 17 سال

    از جمع موارد فوق در می یابید که در مجموع بیش از 1600 واحد پرورش قارچ در کشور فعالند که جهت شما رقیب محسوب می شوند! در ضمن معلوم است که واحدهای تولید قارچ در کشور مثل قارچ رشد کرده اند و سطح تولید این محصول از سال 1380 تاکنون حدود هفت برابر شده است هست. با این حال، این عنوان نباید به منزله اشباع بودن بازار تلقی شود.

    7؛ رتبه کشور عزیزمان ایران در تولید قارچ در جهان

    اجازه بدهید همچنان، قبل از این که سراغ محاسبات اقتصادی این کسب و کار برویم، کمی دیگر در ارقام کلان سیر کنیم. این اعداد و ارقام به شما کمک می کند که روندهای کلی و اوضاع کسب و کارتان را به تصویر بکشید و بتوانید تصویری قابل قبول از روندهای آینده داشته باشید. نمودارها و جداول زیر که توضیحاتی کافی روی آن ها درج شده است هست، این چنین تصویری به شما ارائه خواهد کرد.

    نگاهی آماری به کسب و کار تولید قارچ

    مثلا این که کدام استان ها در کشور بیشترین تولید را دارند، در یکی از نمودارها ارائه شده است است و به شما توضیح می دهد که قطب های تولیدی کدام اند.

    5 میلیون تومان، هزینه تجهیز یک کارگاه 100 متری

    شاید یکی از مهم ترین مزیت های این کسب و کار، نیاز به فضای اندک هست؛ بعضی در زیرزمین منزل پدری و بعضی با دست و پاکردن یک کارگاه کوچک 100 متری، چند طبقه قفسه ساخت

    شما جهت تولید قارچ نیاز به یک سالن حدود 100 متری (البته بعضی در ابعاد کوچک تر هم دست به تولید این محصول زده اند) دارید. این سالن باید از نظر نور، عایق و اوضاع بهداشتی (برای سالم ماندن محصول) ویژگی های خاصی داشته باشد که با شرکت در دوره ها یا یک جست وجوی ساده، می توانید این ویژگی ها را دریابید. آن چه ما در این جا قصد تبیین آن را داریم، حساب و کتاب اقتصادی این کسب و کار هست. این سالن را باید به قفسه هایی، مثل تصویربالا، مجهز کنید تا از حداقل فضا حداکثر بهره برداری صورت گیرد. معمولا حداقل فاصله بین طبقات حدود 60 سانتی متر توصیه می شود. تهیه این قفسه ها و تجهیز سالن 100 متری، در مجموع چیزی حدود 5میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. البته هزینه خرید یا اجاره مکان، امتیازات برق و آب مورد نیاز و… را خودتان با توجه به محل مدنظر برآورد کنید.

    هزینه های جاری زیر تولید بردن 100 مترمربع:15 میلیون تومان

    از هزینه های اولیه که بگذریم، مهم ترین نهاده های جاری تولید قارچ عبارتند از: کمپوست، خاک پوششی و نیروی کار. جهت این 100 متر مربع به حدود 10 تن کمپوست نیاز دارید که قیمت هر کیلوگرم آن حدود هزار تومان هست؛ یعنی در مجموع 10 میلیون تومان سرمایه نیاز دارید. حدود یک میلیون تومان هم جهت خاک پوششی (حدود 5مترمکعب خاک با قیمتی بین 150 تا 300 هزار تومان به ازای هر مترمکعب)، 3میلیون تومان نیروی کار و بسته بندی و حمل و نقل و یک میلیون تومان هم قبوض و تاسیسات. این هزینه ها جهت یک دوره کشت لحاظ شده است هست. لذا در مجموع علاوه بر 5 میلیون تومان ابتدایی، نیاز به 15 میلیون تومان هم سرمایه جاری دارید تا نخستین تولید خود را انجام دهید.

    نگاهی آماری به کسب و کار تولید قارچ

    70 کیلوگرم، میانگین برداشت از هر مترمربع

    در هر دوره کشت بین 2تا در نهایت 5بار امکان برداشت محصول وجود دارد. طبق تحلیل آمار رسمی و همچنین گفته فعالان این حوزه، از هر مترمربع، در مجموع، در هر دوره کشت، حدود 50 تا 70 کیلوگرم محصول قابل برداشت هست. یعنی از 100 متر مربع حدود 7تن. نمودار برابر تغییرات میانگین برداشت از هر مترمربع سطح زیرکشت قارچ در کشور را نشان می دهد. یک فعال این حوزه هم می گوید که از سالن 100 متری خود در برداشت های اول-که محصول بیشتری می دهد- بیش از 2.5 تن محصول برداشت کرده است که با لحاظ 3بار برداشت، در مجموع حدود 7.5 تن محصول عاید صاحب سالن 100 متری خواهد شد. معمولا میزان باردهی در برداشت های سوم به بعد اندک است و توجیه ندارد. به همین علت بعد از این دوره، کمپوست و خاک عوض شده است و دوره کشت جدیدی طرح ریزی می شود.

    سود خالص؛ 80 درصد

    حالا با یک حساب و کتاب ساده، می توانید میزان دخل این کار را هم به دست آورید. البته قیمت محصول در بازار نوسانی است و ممکن است نتوان قیمت خرید سرراستی اعلام کرد. ولی فرض می کنیم که بتوانید محصول را به قیمت هر کیلوگرم 4هزار تومان به فروش برسانید. در این صورت 7تن محصول شما 28 میلیون تومان درآمد ایجاد می کند. از این میزان حدود 15 میلیون تومان هزینه های جاری بوده است که علاوه بر جبران این هزینه ها، به اندازه بیش از 80 درصد آن، سود خالص عایدتان خواهد شد. البته هر لحظه باید در محاسبات اقتصادی، درصدی ضایعات، درصدی بابت فروش نرفتن و همچنین هزینه ها و درآمدهای غیرمترقبه را در نظر بگیرید تا غافلگیر نشوید. محاسبات انجام شده است در این جا، به صورت میانگین و بر اساس آمار متعارف است تا یک دید اقتصادی کلی به علاقه مندان بدهد. با این محاسبات روشن می شود که سرمایه اولیه شما هم در همان دور اول کشت بازگردانده می شود.

    2 توصیه شعاری ولی مهم؛ آموزش و مشورت از باتجربه ها

    اگر حساب و کتاب اقتصادی و همچنین روندهای کلان این کسب و کار، به فکرتان انداخته تا به این کسب و کار فکر کنید، حتما یک مسیر استاندارد آموزشی را در برنامه خود قرار دهید. خوشبختانه دوره های متفاوت فنی در این خصوص برگزار می شود که جهت شروع تا حد زیادی کفایت می کند. ولی جهت اطمینان، حتما سراغ چند فرد فعال و باتجربه در این حوزه هم بروید و راجع به پرسشها و ریزه کاری ها بپرسید. نحوه بسته بندی و فروش، بازاریابی و… را با شرح استخراج کنید. به عنوان نمونه بپرسید که جهت مقابله با نوسانات تقاضا و قیمت در بازار چه کنیم؟ چه فصولی جهت عرضه مناسب تر است؟ و سوالاتی از این دست. همچنین تعداد مشتریان بالفعل وبالقوه را بشناسید و با تعدادی از خریداران (خرد یا عمده) وارد مذاکره شوید تا بعد از تولید با خیال راحت تری محصول را روانه بازار کنید.`

    خراسان

    واژه های کلیدی: بازار | محصول | میلیون | اقتصادی | بازاریابی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نگاهی آماری به کسب و کار تولید قارچ

    نگاهی آماری به کسب و کار تولید قارچ


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار